You are currently viewing Försenad utrustning

Försenad utrustning

ARghhh, verkar som om jag kommer att sakna utrustning till glaciärkursen!

Jag fattar inte hur det kan strula så otroligt mycket med beställningarna från just Bergfreunde. Om det beror på dem eller på speditionsfirmorna – eller en kombination – vettisjutton. Snabba leveranser är det dock inte.

Igår la jag beställningar på höjdmeter.se, addnature.com och outnorth.se. Samtliga packades och skeppades idag, med mail om leveransbekräftelser. Med största sannolikhet trillar hela högen med paket in imorgon eftermiddag och sms-notifieras. Klockrent.

Mina två tidigare beställningar från Friluftsland.se, dvs med leverans från Danmark, har gått som tåget de också. Blixtersnabb leverans.

Bäst av allt var nog expressleveransen som jag tog från Sportamore, där jag beställde på söndagen och fick skorna under måndagen. Hur det gick till har jag ingen aning då jag inte trodde speditionsföretag kör på helger?

Däremot från Bergfreunde så har en av tre beställningar paketerats dagen efter min beställning. Övriga två har det tagit någon dag innan de ens paketerat det jag ska ha. Sedan har det legat en elektronisk notifiering till speditionsföretaget och där har det kunnat gå en dag till innan de ens hämtat upp paketet. Sedan börjat frakten från Tyskland till Sverige och där har PostNord strulat istället. När jag inte var hemma och kunde ta emot paketet, så lämnade de inte in det hos närmaste ombud förrän efter någon dag. Riktigt kasst.

Paketet jag väntar på nu beställde jag förra tisdagen från Bergfreunde, med två nya klätterbyxor att prova. Byxor som jag behöver på turen till Norge och som det börjar bli riktigt bråttom med! Först på torsdagen lades skeppningsuppdraget till speditionsföretaget och status nu är att det verkar ha lämnat Tyskland, men inte ens blivit inregistrerat hos Postnord. Från att det registreras in i Sverige är risken att det tar ytterligare ett dygn innan de ska köra ut paketet. Jag tror bannemig att paketet inte hinner fram innan jag måste åka iväg och då är jag dessutom bränd på en fleecetröja också som ligger i samma paket.

Tack och lov är det inte dags för Elbrus riktigt än, men det stör mig att ett företag som marknadsför ”snabba leveranser” till Sverige tar 1,5 vecka på sig att leverera något. Varken imponerad eller nöjd som kund där ännu.

 

Lämna ett svar