Vädret har inte varit på min sida direkt denna höst/vinter. Helgerna då jag kan gå ”All In” och köra skiten ur mig många timmar har bjudit på dåligt väder och nu när det blev lite kallare så har det inte varit ett bra klimat inne i bilen. Att stå med dörrarna öppna och lysa in med byggstrålkastare mm har bara gått sämre och sämre. Det sista som jag fick till i varje fall var att få upp sidopanelerna som jag förberett och som kommer att bli där jag ska ha sängen, för fotända och huvud. Fotändan blir till fönstret, så får vi se hur många gånger jag kommer att sparka i fönsterkarmen. Kommer säkert att ångra att jag satte ett fönster där, men samtidigt skönt att kunna släppa in lite sval luft vid fotändan sommartid och också rätt gott att bara kunna titta ut lite snabbt när man vaknar och se vad det är för väder osv. Den rutan är även den enda ruta som jag har åt vänstersidan, så även när man står parkerad i en stad eller så, så kan den vara användbar för att se vad som händer utanför.
Bygget tog i varje fall stopp med vanen pga vädret och nu denna helg när det blir kalasväder med lite kallare klimat och strålande sol, så prioriterade jag att vara just ute och lapa sol och ladda energi från ljuset. Jag upptäckte också att klimatet i vanen nådde sin absoluta gräns nu då det var is inne i bilen på varenda balk i morse. -2 grader inuti bilen och is = kondens = fuktutfällning. Inte bra. För att ha bilen ståendes ute nu i detta klimat skulle allt behöva vara isolerat, allt vara kondensskyddat och utöver det en liten frostvakt som snurrat på och åtminstone bara säkrat ett par plusgrader inne i vanen. Jag har dock inte tagit hål för landströmsintaget ännu och därmed är det svårt att få värme inuti bilen utan att ha ett fönster öppet och dra in en kabel genom.